۱۳۹۱ بهمن ۱۴, شنبه

این آیه‌ها محل بارآمدن منی مرد را قفسهٔ سینهٔ مرد معرفی می‌کنند!!!


سوره الطارق

پس انسان باید بنگرد که از چه آفریده شده است (۵)

فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ ﴿۵﴾

از آب جهندهاى خلق شده (۶)

خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ ﴿۶﴾

[که] از صلب مرد و میان استخوانهاى سینه زن بیرون مىآید (۷)

یَخْرُجُ مِن بَیْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ ﴿۷﴾

تولید اسپرماتوزوم (منی) توقفی ندارد. امّا در عضو کوچک بالای هر بیضه و مجاری اسپرم (اپیدیدیم) جمع می‌شود و ممکن است تا ماه‌ها همانجا بماند بدون آنکه قدرت باروری خود را کاملا از دست بدهد و تنها با انجام نزدیکی، خود ارضائی و یا احتلام در خواب به بیرون از بدن منتقل می‌شوند.
.............................................
یکی از جاهایی که منی در آن ساخته می‌شود، غده وزیکولی است. این غده در لگن خاصره قرار دارد. فرایند جنسی که به بیرون ریخته شدن منی از بدن منتهی می‌شود انزال می‌گویند.
.............................................

این آیه‌ها محل بارآمدن منی مرد را قفسهٔ سینهٔ مرد معرفی می‌کنند. درحالی‌که انسان امروزی از مدت‌ها پیش، محل بارآمدن منی مرد را نه قفسهٔ سینه، بل‌که خیلی پایین‌تر در جایی در لگن خاصره می‌داند.

بهاءالدین خرم‌شاهی مترجم و مفسر قرآن، در پایان قرآن ترجمهٔ خود به این آیه‌ها اشاره می‌کند. وی می‌گوید: «این آیات، به ویژه آخرین کلمهٔ آیهٔ آخر، معرکهٔ آراء مفسران، خصوصاً مفسران جدیدی است که می‌کوشند آن را با علم امروز تطبیق دهند.... ترائب جمع است و مفرد آن تریبه به معنی استخوان سینه یا ترقوه‌است. [اما] بعضی از مفسران آن را قفسهٔ سینه و توسعاً قسمت پیشین بدن زن گرفته‌اند و بعضی دیگر از جمله محمد اسد (یکی از مترجمان قرآن کریم به انگلیسی) آن را به لگن خاصره ترجمه کرده‌اند.

خرم‌شاهی با این توضیح نتیجه می‌گیرد: «باری اگر مترجم به لغت [لغت قرآن] وفادار باشد، ترائب را سینه‌ها یا استخوان‌های سینه ترجمه می‌کند. اما اگر به علم وفادار باشد، آن را به چیزی دیگر باید ترجمه کند.

۵ نظر:

  1. ممکنه بفرمایید میزان تحصیلات و تخصص و زمینه ی مطالعاتتان چیست که در همه ی زمینه ها اظهار نظر میکنید؟ یا شاید مثل خیلی از هموطنان عزیز فقط کپی کار نظرات علمی !!!!!!!! هستید؟به نظر میرسد شما هم از ترس مار خرافات به افعی خوش خط و خال بی دینی آن هم از نوع القایی پناه برده اید.

    پاسخحذف
  2. قرآن به زبان عربی و مشخصا قریش نازل شده است و لذا برای درک معنای عمیق آیاتش یا باید عرب بادیه نشین بود یا به زبان عربی کاملا مسلط بود.شما نمیتوانید کلمه صلب را معنا کنید و به نظر تفسیر شما از کلمه صلب نیز نادرست است.دوستان تفسیر غلط و ترجه اشتاه شما مغرضان شما را گمراه نکند

    پاسخحذف
  3. ای بابا ای بابا
    تو هم تو پست قبلی نظر دادین مثله اینکه نظریه داروین رو قبول دارین!
    خب این ادما جهش یافتن از قفسه سینه اومده تو بیضیه!!!!!!
    یه جوری بوگو که من قاطی کنم اگر نظریه داروین قبول داری پس حرف بی خاصیت نزن
    اگر قبول نداری برو اون متن نظریه داروین رو پاک کن تا بهت بگم بقیشو.....

    پاسخحذف
  4. نظریه داروین و یا فرضیه داروین که اصلا تو همون حد فرضیه و نظریه باقی مانده و اگر این چنین نبون نمیگفتند نظریه بلکه میگفتند ثابت شده و علم فرگشت

    پاسخحذف
  5. تفرقه اندازی بین هم نوع خود هیچ سودی برای آدم نداشته و نخواهد داشت ...

    پاسخحذف